Bir Mod Sayesinde RTX 20 ve 30 Serisinde DLSS 3 Etkinleştirildi

NVIDIA’nın yeni RTX 40 serisi grafik kartları, oyunlardaki performansı ve görüntü kalitesini büyük ölçüde artırabilen DLSS 3 gibi yeni teknolojilerle birlikte geldi. Ancak bu gelişmeler, eski 20 ve 30 serisi NVIDIA GeForce RTX kartları için resmi olarak mevcut değildi. DLSS 3’ün Çerçeve Oluşturma adı verilen belirli bir özelliği, yalnızca NVIDIA’nın yeni Ada Lovelace mimarisinde bulunan özel donanımı gerektiriyordu.

Bazı mod toplulukları NVIDIA’nın desteklemeyi reddetmesine rağmen bu özellikleri eski donanımlarda etkinleştirmek için akıllıca bir çözüm buldu. Kullanıcıların Tensor Çekirdekleri ile donatılmış eski NVIDIA kartlarında yükseltme seçeneklerini (FSR, DLAA, DLSS veya XeSS gibi) ve AMD Fluid Motion Frames’i resmi olmayan bir şekilde etkinleştirmesine olanak tanıyan bir üçüncü taraf mod oluşturuldu. Bu geçici çözümün işe yaraması için iki önemli DLL dosyasının değiştirilmesi ve Windows kayıt defterinde küçük bir ayarlama yapılması gerekiyor.

Kullanıcılar bu adımları izleyerek eski donanımlarıyla çalıştırdıkları oyunlarda “DLSS 3” seçeneğini aktif hale getirebilirler. Bu çözümün NVIDIA tarafından resmi olarak desteklenmediğini ve üçüncü taraf değişikliklerinin kullanılmasıyla ilgili potansiyel riskler veya sınırlamalar olabileceğini belirtmekte fayda var. Modu kullanacakların donanımlarında veya yazılımlarında herhangi bir değişiklik yapmadan önce dikkatli davranmalı ve sonuçlarını anladığından emin olması gerekiyor.

Digital Foundry, belirli oyunların performansını arttırabilecek şekilde değişiklikler yaptı ve üzerinde testler gerçekleştirdi. Bu değişiklik RTX 40 serisi kartlarda resmi DLSS 3 teknolojisinin sağladığı performans artışına benzer şekilde saniyedeki kare sayısını %75’e kadar arttırabildi. Ne kadar iyi çalıştığını görmek için Cyberpunk 2077, Spider-Man: Miles Morales ve A Plague Tale: Requiem gibi oyunları test ettiler. Ancak bu değişiklik kullanıldığında kullanıcı arayüzünde hatalar veya kare zamanlamasında meydana gelen dalgalanmalar gibi bazı küçük görsel sorunlar ortaya çıktı.

FSR 3 teknolojisi AMD’ye ait ancak bu modun şu anda yalnızca NVIDIA grafik kartlarında çalıştığını belirtmem gerek, bu da işleri oldukça ilginç hale getiriyor. Her şeye rağmen resmi olarak desteklenmese de mod toplulukları bunu NVIDIA kartlarında çalıştırmanın bir yolunu buldu ve daha fazla kişinin gelişmiş kare hızlarından faydalanmasına olanak tanıdı. Bu durumun topluluk tarafından yönlendirilen yazılım değişikliklerinin ve inovasyonun etkileyici potansiyelini gösteriyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir